Zon, zee, strand en stage - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Linda Hoeve - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand en stage - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Linda Hoeve - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand en stage

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 November 2013 | Curaçao, Willemstad

Hé dushi's!

Week nummer twee zit er alweer op!

Na een week vakantie zijn we afgelopen maandag begonnen met onze stage. We hadden om negen uur afgesproken met onze begeleider. Om half elf was er eindelijk iemand die ons kwam helpen. We hadden ons er al op ingesteld, maar het is echt raar dat het de normaalste zaak van de wereld is om te laat te komen. Niemand kijkt er van op. Omdat onze begeleider de hele week minstens een half uur te laat kwam zijn wij vanochtend ook maar wat langer blijven liggen.

Onze stagebegeleider spreekt alleen Engels, dit was iets waar ik zelf een beetje tegenop zag, maar het gaat me gelukkig verassend goed af!
Mijn studie Papiaments staat op een lager pitje. Daar kan ik helemaal niks van maken! Veel verder dan goedemorgen, goedemiddag en goedenavond kom ik niet. Maar gelukkig verstaan bijna alle mensen hier Nederlands en een lieve lach maakt ook altijd veel goed. Haha

Helaas valt de stage heel erg tegen. Er zijn maar weinig cliënten, soms behandelen ze maar twee cliënten op een dag! Vaak zijn een aantal cliënten er niet omdat ze nog liggen te slapen of omdat ze aan het eten zijn. Heel apart is dat. In Nederland maak je een afspraak op een bepaalde tijd en daar stel je je dan op in. In mijn ogen werkt dat net wat makkelijker..
Er zit geen uitdaging in de stage. Daarom zijn ze voor ons opzoek gegaan naar een nieuwe stage. Maandag krijgen we hier meer over te horen. Het liefst wil ik daar zo snel mogelijk aan beginnen!

Gelukkig begin ik steeds meer mijn plek te vinden hier. De eerste week was echt zwaar. Het wordt nu steeds leuker. En de leuke feestjes maken ook veel goed! De feestjes maken de stagedagen wel wat zwaarder, maar dat is natuurlijk geen reden om ze over te slaan!

Gisteren zijn we uiteten geweest. Niet alleen omdat het makkelijk en lekker is, maar ook omdat het gas op is. Er is tijdelijk geen gas meer verkrijgbaar op het eiland.
De eerste dagen konden we nog bij de buren koken, maar inmiddels zitten we hier allemaal met hetzelfde probleem.. En het kan ook nog wel een tijdje duren. Het schijnt dat dit hier een aantal keren per jaar voorkomt. Ik hoop dat het snel wordt opgelost want het is echt lastig.

Afgelopen week waren we vaak 's middags vrij en hebben we heerlijk op het strand kunnen liggen! Nu hebben we weekend en morgen gaan we richting het Westpunt. Daar zijn hele mooie stranden!
Volgende week dinsdag gaan we wat sportiefs doen. We gaan meedoen aan een bootcamp. Iedere dinsdag en donderdag kun je hieraan meedoen. Ik wil gaan proberen om twee keer in de week te gaan sporten. Ik ben het stilzitten wel een beetje zat! Let's gooo! Haha

Als je op zoek bent naar wat uitdaging zou je hier eens moeten komen autorijden. Het verkeer is veel chaotischer dan in Nederland en er zitten veel gaten in de weg. Het rijden is hier een stuk gevaarlijker! Tot nu toe heb ik het gelukkig nog overleefd, maar het is wel even wennen.

Als je toe bent aan vakantie mag je hier ook altijd langskomen!
Er waren al drie tickets geboekt om mij op te komen zoeken, inmiddels zijn het er vijf! Lisa en Miranda hebben afgelopen week hun tickets naar Curaçao geboekt! Super leuk! Ik heb er nu al zin in, maar ik moet nog even geduld hebben tot januari. Iets om naar uit te kijken!


Fijn weekend allemaal!


Liefs,

Linda

  • 11 November 2013 - 23:15

    Anita Van Der Vegt:

    Hey, wat zal dat wennen zijn, altijd te laat komen! Echt hopen dat die andere stageplek wat word! En dat je daar snel aan de slag kan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Linda

Actief sinds 16 Sept. 2013
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 7685

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 27 Maart 2014

Curaçao

Landen bezocht: