De eerste maand zit er alweer op! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Linda Hoeve - WaarBenJij.nu De eerste maand zit er alweer op! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Linda Hoeve - WaarBenJij.nu

De eerste maand zit er alweer op!

Blijf op de hoogte en volg Linda

22 November 2013 | Curaçao, Willemstad

Lieve volgers,

Het wordt wel weer eens tijd voor een berichtje vanuit het nog steeds zonnige en warme Curaçao. Ik zal proberen wat zonnestralen naar Nederland te sturen, want volgens mij kunnen jullie ze wel gebruiken, hier zijn ze in overvloed. Dus eerlijk delen!

De eerste maand zit er alweer op! De tijd gaat echt heel snel. Ik heb het helemaal naar mijn zin hier.

Naast het in de zon liggen, drankjes drinken en slapen doen we ook nog wel wat hier!
We hebben in overleg met onze stage vorige week besloten om daar te stoppen. De stage was niet wat wij zochten en het was eigenlijk gewoon heel erg saai! Het was een opluchting dat we daar konden stoppen.
Gelukkig konden we vorige week ook al terecht bij een nieuwe stageplek. We lopen nu stage bij een naschoolse opvang in een achterstandswijk. Er komen iedere dag ongeveer tachtig kinderen. De stichting bestaat uit vrijwilligers, wij zijn daar dan ook heel erg welkom!
Alle kinderen die daar komen hebben verschillende achtergronden, de meeste kinderen hebben te maken met mishandeling of incest. Best heftig dus, ik kreeg wel even een brok in mijn keel bij het horen van een aantal verhalen!
De meeste kinderen hebben sociaalemotioneel een achterstand en kunnen slecht met anderen omgaan. Ze maken veel ruzie, kennen geen normen, waarden en regels. Ze vliegen elkaar constant in de haren.
De groep van tachtig kinderen is weer verdeeld in kleinere groepen die op leeftijd zijn ingedeeld. Het is de bedoeling dat wij activiteiten gaan organiseren voor deze kinderen. Een hele uitdaging! Het is wel echt nodig om activiteiten te organiseren voor deze kinderen. We hebben niet eens hele lange stagedagen, maar na een dag ben ik gesloopt! Het vraagt echt veel energie!

We zitten helaas nog steeds zonder gas. Vorige week woensdag zijn we met goede moed om zes uur 's ochtends vertrokken om gas te halen. Af en toe is er 's ochtends gas te krijgen. Om kwart over zes waren we bij de winkel die om zeven uur open zou gaan. Er stonden al mensen te wachten toen wij aankwamen. Na meer dan een uur verder te hebben geslapen en gewacht te hebben op de stoep kwam er een man in het Papiaments een verhaal vertellen waar wij niets van begrepen. Na vragen werd ons duidelijk dat er geen gas was en dat het misschien zou komen, maar misschien ook niet. Lekker dan! Toen zijn we met onze nog steeds lege gasflessen weer terug naar huis gegaan. En zijn we weer in ons bed gekropen. Dit was een eenmalige actie.
Inmiddels hebben we een elektrische kookplaat gekocht. Wat een uitkomst! We wachten ondertussen net als iedereen rustig af tot er weer gas is..

Verder zijn we afgelopen week ook nog eens heel sportief geweest! We hebben dinsdag en donderdag meegedaan aan een bootcamp. Wat was dát zwaar! Spierpijn all over the body. Maar wel goed bezig geweest! Nu moeten we dit nog twee keer per week vol zien te houden.
Support is van harte welkom! Haha

Zondag zijn we ook nog eens heel actief geweest. We hebben de Christoffelberg beklommen. Het was te doen, maar we hebben echt ontzettend lopen zweten! Maar het was de moeite waard, eenmaal boven hadden we een heel mooi uitzicht.
En na de intensieve klim hebben we een welverdiende duik in de zee genomen en weer een heerlijke middag op het strand gelegen.

Naast dat er genoeg dingen zijn die ik stiekem wel mis, wil ik nog lang niet naar huis! Ik houd het hier nog wel een poosje uit!

Fijn weekend en liefs van hier! ♥

Linda

• 23 November 2013 - 11:53

Anita Van Der Vegt:

Hoi, fijn dat jullie een nieuwe stageplek hebben! Veel suuces daar!

• 23 November 2013 - 12:33

Hetty Van Der Linde:

Veel succes bij je stage plek. Hoop dat die kinderen een stukje kunnen vergeten als jullie met ze bezig zijn.